Termékek
Tanúsítvány
Árukereső, a hiteles vásárlási kalauz
Termékajánló
Szimpatikusak vagyunk?
Iratkozz fel.

Cukorhelyettesítő

Főkategória >CH mínusz >Cukorhelyettesítő

Sorrend:


Léteznek egészséges cukorhelyettesítők?

Amikor a cukor egészséges alternatíváját keressük, gyakran merül fel a méz, mint opció. Kétségtelen, hogy nagyon finom, és rengeteg jó hatása van a szervezetre, azonban a magas cukortartalma miatt cukorbeteg nem fogyaszthatják.

 

Szerencsére nekik sem kell elkeseredni, ugyanis rengeteg, különböző édesítőszer van, amit cukor és méz helyett is lehet használni.

Stevia

Az egyik legismertebb természetes édesítőszer a Stevia, ami szénhidrát- és kalóriamentes, ráadásul a glikémiás indexe is nulla. Ezenkívül sütéshez is jó cukorhelyettesítő, hiszen közel 200 fokig megőrzi az édes ízét.

 

Azonban vannak, akik kifejezetten ódzkodnak tőle valamiért, ez pedig a mellékíze. Ugyanis egy bizonyos mennyiségen túl az íze keserű lesz, így érdemes próbálkozni vele, mi az a mennyiség, ami számunkra még megfelelő.

 

Ennek ellenére érdemes vele kísérletezni, hiszen nagyon egészséges. Egyes kutatások szerint például segíti az inzulinrezisztencia (IR) és a 2-es típusú cukorbetegség elleni küzdelmet, hiszen szabályozza az inzulinszintet és segíti a hasnyálmirigyet.

Eritritol

Az eritritol egy speciális cukoralkohol. Az édességérzete körülbelül 70-80%-a a hagyományos cukornak. Előnye, hogy gyakorlatilag nincs benne kalória, és - megfelelő mennyiségben - nem okoz emésztési problémákat sem.

 

A Steviával ellentétben nincs furcsa utóíze, így előszeretettel alkalmazzák a sütéshez is. Ráadásul nem károsítja a fogakat sem, és a Steviához hasonlóan nem növeli a vércukor- és inzulinszintet sem.

 

A hátránya azonban, hogy túl sokat fogyasztva hasmenést okozhat, így érdemes vigyázni vele.

Nyírfacukor, vagyis xylitol

A nyírfacukor, a xilit és a xylitol ugyanazt jelenti. Ez egy természetben is előforduló cukoralkohol, a felhasználási módja nagyjából azonos, mint az asztali cukornak - ahogyan az édességérzete is.

 

Nem savasodik a szájban, így nem okoz fogszuvasodást, alacsony (7-es, míg cukornak 68-as!) a glikémiás indexe. Ráadásul a kalóriatartalma is közel fele a hagyományos cukornak.

 

Nagy mennyiségben, és kezdetekben azonban hasmenést okozhat. Ez utóbbi később elmúlik, amint a szervezet hozzászokik a xylitol fogyasztásához - ez csak néhány alkalmat jelent.

 

A felsoroltak mind biztonságosan alkalmazható édesítőszerek.