Tanúsítvány
Árukereső, a hiteles vásárlási kalauz
Termékajánló
Szimpatikusak vagyunk?
Iratkozz fel.
Fizetési megoldás

Fittprotein blog

Visszavonhatatlanul itt van a hideg, és lassan beköszöntenek a téli hónapok is. Ilyenkor általában a kinti sportok háttérbe szorulnak, és inkább a jó meleg edzőtermek kerülnek előtérbe. Ebben az időszakban pedig sokkal nagyobb hangsúlyt kap a vitaminpótlás, hiszen a hidegben a szervezetünk is védtelenebb.

Ahhoz, hogy elkerüld a betegségeket, érdemes tehát étrendkiegészítőket is fogyasztani. És hogy mik a legfontosabb téli vitaminok? Ezeket gyűjtöttük most össze.

Téli vitaminpótlás

A babavárás talán az egyik legcsodálatosabb dolog, ami egy nővel történhet. Ahogyan a pici élet fejlődik, fokozatosan érzed, hogy az életed gyökeresen meg fog változni. Azonban a várandósság nem csupán örömről és vidámságról szól. Egyúttal kemény küzdelem is a hormonokkal járó hangulatingadozásokkal, a testsúly változással, valamint a kétségek érzésével. Persze mindez idővel - a szülés után - elmúlik. Hiszen ott van a pici gyermeked, akit végre a kezedben tarthatsz.

Ahogyan pedig telik-múlik az idő, és egyre inkább visszatalálsz önmagadhoz, ismét egy hatalmas küzdelem veszi kezdetét: a terhesség utáni fogyás. Nem fogunk hazudni, piszok kemény menet lesz. Azonban sok-sok türelemmel, és kitartással elérheted a célodat.

De ne szaladjunk ennyire előre. Először is nézzük meg, mi történik pontosan a testedben abban a bizonyos 9 hónapban.

Fogyás szülés után

Mint ahogyan arról már korábban is írtunk, az izomépítés során az egyik legfontosabb, hogy megfelelő mennyiségű, és minőségű fehérjét vigyél be a szervezetedbe. Azonban talán kissé kevesebb szó esik az aminosavakról, vagyis azokról a vegyületekről, amelyek a fehérjék alkotóelemei.

EAA

A korábbi durva edzéstől mindened fáj, és sajog. Rossz a közérzeted, nincs erőd sportolni, mégis tudod, hogy muszáj. Azonban a tested ellenkezik. De mit csináltál rosszul? Túlhajszoltad magad? Nem pihented ki rendesen a fáradalmakat? Nem vittél be elegendő ásványi anyagot? Megmutatjuk, hogy mi az a néhány dolog, amivel meggyorsíthatod az izom regenerálódást, hogy újra hamar formába jöhess!

gyors izom regenerálódás

Az előző cikkünkben a jojó-effektus ürügyén, érintettük az életmódváltást is, amely elkerülhetetlen, ha tartós fogyást szeretnél. Maga a szó meglehetősen negatívan csenghet a diétázók körében, hiszen egy (jó, falásokkal teli) korszak végét, és egy új időszak kezdetét jelenti. Tudjuk, hogy ez abszolút nem egyszerű, és minden fejben dől el, azonban néhány gyakorlati tippel szeretnénk segíteni a diétázókat abban, hogy az életmódváltás ne csak egy múló hóbort, hanem egy végleges állapot legyen.

Életmódváltás hogyan

Újra és újra megpróbálkozol a fogyással, de mindhiába. Fél évig minden jól megy, szépen megindulnak a kilók lefelé. Majd stagnálni kezdesz. Megkívánsz ezt-azt, és azon veszed észre magad, hogy újra szörnyülködve állsz a mérlegen. Ismerős, ugye? Ezt nevezik jojó-effektusnak, amely sokkal gyakoribb, mint hinnéd.

 

De hogyan lehet sikeresen fogyni? Mitől alakul ki, és hogyan kerülhető el a fent említett jojó-effektus?

Így kerüld el a jojó-effektust

Görcs. Már magától a szótól is görcsbe rándul az ember gyomra, hiszen az élete során mindenki átéli legalább egyszer. Azonban azok, akik nem túlságosan szerencsések, ennél sokkal gyakrabban, akár heti többször is küzdhetnek izomgörccsel. Ráadásul ha épp éjszaka vagy edzés közben tör rád, az tönkreteheti az egész napodat, de akár a hetedet is.

Szerencsére a megszüntetése viszonylag egyszerű, azonban sok-sok türelem és odafigyelés kell hozzá. Mielőtt azonban rátérnénk a megoldásra, jó, ha megismerjük magát az okot.

Izomgörcs ellen

Mindenki izmot akar építeni. Ha az ember edzeni kezd, lehetőleg minél gyorsabban, minél nagyobb bicepszet szeretne. Akár kezdő, akár már veterán sportolóként vagy testépítőként minden bizonnyal te is figyelemmel követed, hogy éppen mekkora az alkarod, mennyit nőtt a karizmod. Mindezek mellett pedig keresed a lehető leghatékonyabb megoldásokat.

A cikkben most megmutatjuk neked, mire érdemes figyelned az izomépítés során, hogy minél gyorsabban, minél több izmot szedj fel. Ugyanakkor bemutatjuk azt is, hogyan építhetsz izmot, hogyan égethetsz zsírt, mint ahogy azt is, hogyan eddz 40+ évesen.

izomépítés

Biztosan te is hallottál már arról, hogy egyre “trendibb” algát fogyasztani. Talán legyintettél is, hogy ez már megint egy olyan divat őrület, ami hamarosan elmúlik. Azonban az alga - azon belül is a spirulina és a chlorella alga - olyan, akár egy igazi multivitamin-bomba.

 

De mi is ezek az algák? Milyen hatásai vannak és milyen formában érdemes fogyasztani? Szedhetik-e allergiások? A cikkünkben mindenre megtalálod a választ!

Alga

Egy korábbi cikkünkben igyekeztünk átfogó képet adni a protein szeletekről. Itt többek között azokra a kérdésekre kerestük a választ, hogy mik is azok a protein szeletek, mikor érdemes őket fogyasztani és hogy mire figyelj oda, amikor ilyen termékeket vásárolsz. Most azonban igyekszünk még ennél is mélyebbre ásni.

Cikkünkben a leggyakoribb, protein szeletekkel kapcsolatos kérdésekre keressük a választ. Megmutatjuk, hogy miket tartalmaznak a legjobb protein barok, megtudhatod, hogy elmulasztja-e az éhséget, illetve hogy alkalmas-e fogyókúrához.

Mire jó a protein szelet

Egy-egy keményebb edzés után biztosan te is érezted már, hogy ezt bizony túltoltad. Fájt a lábad, a kezed, a derekad - az egész tested. Az ilyen keményebb körök után azonban az ember tudatosabb is lesz - és bemelegít az edzések előtt, valamint fut pár levezető kört.

De valóban elég ennyi? Sajnos nem. A jó hír azonban, hogy az ízületi gyulladások és a kopás - a különböző porcvédő készítményekkel - könnyedén megelőzhető. Azonban nem mindegy, milyet használsz.

Ízületvédő, porcerősítő ízületi fájdalmakra

Biztosan te is tudod már, hogy a fehérje az izomnövekedés kéz a kézben járnak. Sokan a tejsavót kultiválják, mint szükséges fehérjeforrást, azonban van egy jelentős különbség a tejsavó és kazein fehérje között. A tejsavó ugyanis gyors-, míg a kazein lassú felszívódású. 

 

De mit is jelent ez? Mikor van szükséged kazeinre és mennyi az ideális?

Kezein fehérje

Tudjuk, milyen érzés fáradtnak lenni. Mindannyian átéltük már azt, hogy teljesen demotiváltak vagyunk és semmi kedvünk mozogni, inkább csak tespednénk. Ilyenkor az edzést is olyan elkezdeni, mint annak idején, amikor házit kellett írnod. Ahogyan akkor a kávé vagy épp az energiaital, itt az edzés előtti pörgető segíthet átlendülni ezen a holtponton.

 

Először azonban nézzük meg, mi is okozhatja magát az enerváltságot!

Pre workout használata edzés előtt

 

Kollagén. Ha kimondod ezt a szót hangosan, akkor minden bizonnyal egyből azokra a színésznőkre, celebekre gondolsz, akik sima arccal próbálnak mosolyogni rád a képernyőről. A kollagént - pont ezen, bőrfeszesítő tulajdonságai miatt - sokan leírják és csak legyintenek rá, mint valami női huncutságra, vagy sztárallűrre.

Pedig megfelelően alkalmazva számos jótékony hatása ismert - nem csupán nők, de férfiak számára is. Mutatjuk is, mire gondolunk!

Kollagén nőknek és férfiaknak

Ha követed a blogunkat (megéri :)), akkor minden bizonnyal olvastad az előző cikkünket, ahol az aminosavak témáját boncolgattuk. Itt külön nem emeltük ki a karnitint, hiszen két külön aminosavból, a lizinből és a metioninból képződik. De ne is haladjunk ennyire előre, nézzük inkább szépen sorjában, mi is az az l-karnitin, miért van szüksége rá a szervezetednek és hogyan, milyen módon tudod pótolni!

L-karnitin

2019.07.29 07:50

Biztosan hallottatok már arról, hogy az emberi test 60%-a vízből áll. Ez nélkülözhetetlen a mindennapi életünkhöz, és ha akár pár deci is hiányzik belőle, a szervezet máris szomjúsággal jelez. Arról már azonban kevesebben értekeznek, hogy a testünk 20%-a egy hasonlóan fontos elemből, mégpedig az aminosavakból áll.

Mivel egy igencsak fontos építőelemről van szó, a cikkben részletesen is bemutatjuk, mik azok az aminosavak, milyen hatásai vannak, illetve azt is, mikor jó, ha pótoljuk őket.

Mire jók az aminosavak

2019.07.15 18:00

Ha éppen most kezded el a sportolást, testépítést, minden bizonnyal szeretnéd, ha az izmaid minél látványosabban, gyorsabban fejlődésnek indulnának. Ha most is épp a táplálékkiegészítők listáját pörgeted, szeretnénk egy kis segítséget nyújtani és prémium terméket ajánlani. Ez pedig nem más, mint a Nutriversum.

A cikkben bemutatjuk, milyen termékek közül választhatsz, és azt is, hogy ezek miben segítenek a hétköznapok során. De hagyjuk a felesleges szócséplést, vágjunk is bele!

Nutriversum

Biztosan ti is észrevettétek már, hogy a tömegnövelő szerek piacát egyfajta túldémonizálás jellemzi. Ennek az oka leginkább az, hogy sok olyan, illegális szer kapható az interneten is, amely ugyan gyors gyarapodást hoz - ezért azonban nagy árat kell fizetnie a használójának.

 

Persze vannak sokkal szofisztikáltabb, és teljesen legális módszerek is arra, hogy - az étkezésen túl - támogasd az izmaid növekedését.

 

Cikkünkben bemutatjuk, hogy kiknek ajánlott a tömegnövelés, milyen tömegnövelő szerek, porok kaphatóak piacon és melyiket érdemes fogyasztanod.

Legjobb tömegnövelő szerek

2019.07.08 08:45

Előbb vagy utóbb minden kezdő sportoló találkozik különböző táplálékkiegészítőkkel, amelyeket így vagy úgy, de használni fog a diéta és az izomépítés során. Az egyik leggyakoribb izomtömegnövelőnek a - már a hétköznapi nyelvben is ismert - kreatin monohidrát számít.

A széleskörű népszerűsége persze nem véletlen, hiszen az egyik leglátványosabb eredményeket ezzel érheted el.

De mi is ez az anyag, illetve milyen hatásai vannak pontosan? Mikor és hogyan érdemes szedni? Ezeket mutatjuk most be sorban a cikkünkben.

Kreatin monohidrát

Egy korábbi cikkünkben már kifejtettük, hogy milyen hátrányokkal jár a tesztoszteronszint csökkenése, és hogy mivel tarthatod karban, mivel növelheted a férfihormon szintjét. Most egy remek alternatívát mutatunk be nektek, a királydinnye kivonatát, amely természetes módon fokozza a hormon termelődést.

De lássuk is, mi is ez a remek növény, milyen hatásokkal bír, és milyen formában juthatsz hozzá!

Királydinnye hatása

Termomicsodák? - Hangozhatna a kérdés, teljesen jogosan. A termogenikus zsírégetők a diétás porok speciálisabb készítményei közé tartoznak, hiszen rendszerint növényi forrásokból nyerik ki őket.

Ha te is próbálkoztál már fogyással, diétával, akkor minden bizonnyal találkoztál különböző zsírégetőkkel. Kezdőként és laikusként pedig bizony elég nehéz eligazodni, hiszen minden a "legjobb", "leghatékonyabb", "legtutibb" jelzőkkel illeti magát.

Azonban mielőtt ezt rendbetesszük, érdemes pár szót ejteni a zsírégetőkről, mielőtt még megismerkednél ennek különböző alváltozataival.

Termogenikus zsírégetésről

A diéta sokak életét megnehezíti, hiszen rengeteg olyan ételről kell lemondani, amit előtte akár heti rendszerességgel, jóízűen fogyasztottak. A finom tésztákról, spagettikről, a natúr csirkére és a salátára való átállás pedig nem mindig egyszerű.

Ennek egyik kiváló alternatívája a szénhidrátmentes tészta, ami egyfajta “bűnös élvezet”, hiszen reprodukálja a tészta ízét, miközben “zéró szénhidrátot” tartalmaz.

De ne is szaladjunk ennyire előre, nézzük meg részletesebben, hogy tulajdonképpen mi is ez a tészta, miből készül, és hogyan segítheted ezzel a szálkásításodat!

Tészta szálkásításhoz fogyáshoz

Ahogyan az ember belép a sport, az edzések és az izomépítés világába, hirtelen annyi új, idegen étellel, itallal és étrendkiegészítővel találkozik, hogy azt se tudja, mihez kezdjen a sok információval.

Az egyik ilyen, "hétköznapi” emberek számára talán ismeretlennek ható ital a tejsavó. Mivel mostanában egyre többen fedezik fel maguknak ezt a múltban egyébként méltatlanul alulértékelt táplálékkiegészítőt, úgy gondoltuk, érdemes egy cikkben részletesen is ismertetni.

Éppen ezért összegyűjtöttük, hogy tulajdonképpen mi is ez, mire jó a tejsavó fehérje és milyen hatásai vannak.

Kezdjük is mindjárt a legfontosabb kérdéssel:

Tejsavó fehérje

2019.05.27 17:24

Gyakran érkezik hozzánk kérdés azzal kapcsolatban, hogy tulajdonképpen mire is jó a protein szelet, így úgy gondoltuk, érdemes egy kicsit foglalkoznunk a témával. A proteines csoki manapság ráadásul egyre nagyobb népszerűségnek örvend, köszönhetően annak, hogy egyre finomabbak.

 

De mi is ez a protein szelet? Mikor ideális fogyasztani? Minden kérdésre válaszolunk a cikkben.

Protein szelet mire jó

Az ember 20 éves kora körül majd kicsattan az egészségtől: jó erőben van, fitt és egy kis erősítéssel az izomzata is gyorsan növekszik. Ennek egyik oka, hogy a tesztoszteron szint 20 évesen a legmagasabb.

De mi is ez a tesztoszteron és miért olyan fontos az ember számára? Hogyan növelhetjük korunk előrehaladtával a tesztoszteron szintünket? Cikkünkben ezekre a kérdésekre keressük a válaszokat.

Tesztoszterin szint növelése

2019.04.28 11:54

Az egyik közkedvelt, mindenki számára elérhető, ismert és egész évben kapható egészséges gyümölcsünk az alma. Az egész világon fogyasztják, de jótékony hatásai nem mindenki számára ismertek. Nézzük tehát a szervezetünkre, egészségünkre gyakorolt néhány jótékony, gyógyító hatását.

Alma

A whey protein szóval gyakran találkozhatsz a sporttápszerek csomagolásán. Ez egy angol szó, aminek a magyar jelentése: tejsavó fehérje. Ebben a cikkben röviden körbejárjuk mit kell tudni a whey protein -ről.

whey protein

A Fittprotein webáruház Békés megyébe költözött. Békéscsaba mellett Újkígyóson az ország egyik legnagyobb termékválasztékával rendelkező táplálékkiegészítő webáruház kínálatából válogathatsz. Rendelésedet, akár már személyesen Újkígyóson is átveheted.

Fittprotein webáruház elérhetősége

2019.04.11 14:16

A csipkebogyó (más néven vadrózsa) kiemelkedő C vitamin tartalommal rendelkezik. Többek között A-, B1-, B2-, P- és K-vitamin található benne, ásványi anyagokban, flavonidokban, karotinoidban és nyomelemekben gazdag de legfontosabb hatóanyaga a C- vitamin. Ezen kívül tartalmaz még szerves savakat, szénhidrátokat is. Magjából csipkebogyó olajat készítenek, mely csökkenti a sebek hegesedés utáni nyomait. Ez az olaj természetes zsírsavakat tartalmaz. A szirmaiból kinyert kivonatok puhítják, lágyítják, simítják az érzékeny bőrt.

Csipkebogyó és a c-vitamin

2019.03.30 23:42

A fehérjedús ételek fogyasztását általában az aktívan sportolók, testépítők és diétázók részesítik előnyben. A fehérjedús táplálkozás segíti az izomnövekedést, diétázók esetén megelőzheti az izomvesztést és nagyon jól laktat.

Fehérjedús ételek táplálkozás

Az alábbi vitamin táblázatból tájékozódhatsz a különböző zöldségekben és gyümölcsökben található vitaminmennyiségről. A vitaminok táblázat az A -, B - és C-vitamin mennyiségeket részletezi. Tehát például megkeresheted mennyi egyes gyümölcsök c-vitamin tartalma 100g-onként.

vitamin táblázat

 

A fokhagyma gyógy - és fűszernövénynek több jótékony hatása is ismert, a népi gyógyászatban is előszeretettel használták, sőt már több ezer év ismertek természetes jótékony tulajdonságai. A legelterjedtebb természetes antibiotikum, amelyet alkalmazhatunk belsőleg és külsőleg is, ha nem zavar a fokhagyma sajátos illata. A cikkből megtudhatod, milyen jótékony hatásai ismertek a fokhagymának, hogyan tudod alkalmazni belsőleg és külsőleg. Továbbá egy kényelmes megoldást is mutatunk a fogyasztására, ha zavar a fokhagyma szaga és illata.

fokhagyma hatása és alkalmazása

2019.03.07 19:20

A fehérje bevitel mindenki számára fontos, függetlenül attól, hogy sportolsz-e vagy sem. Az étrended szerves részét kell képezze, mivel a tested egyik építőköve. Természetesen a fehérjeszükséglet egyénenként különbözik. Ha nem vagy testépítő vagy ha nem sportolsz intenzíven, akkor elég egyszerű bevinni a napi fehérjeszükségletet. Napi 2 alkalommal 1-1db tenyérnyi (90g) hússzelettel már fedezed a fehérje szükségleted, főleg hogy nem csak hússal hanem növényi forrásból is viszel be fehérjét.

napi fehérjeszükséglet

 

2019.02.20 15:09

A napi kalóriaszükséglet minden embernél más és más. Hogy mennyi kalóriát kell bevigyél az több tényezőtől is függ. A napi kalóriaszükségletet befolyásolja a nem, a kor, a súly és a napi tevékenységek. Értelemszerűen, ha intenzíven sportolsz, akkor több kalória bevitelre van szükséged mint ha például egész nap szellemi munkát végzel.

kalóriabomba

 

2019.02.13 12:18

Edzés után mindenképpen ajánlott feltölteni magad fehérjével, hogy a már nehezen felépített izomzatot megtartsd és tovább növeld. Amire szükséged van edzés után az egy gyorsan felszívódó, jól hasznosuló fehérje a tejsavófehérje.

A triple zero pasta egy közel szénhidrátmentes tészta, minimális kalóriatartalommal, konjac liszt felhasználásával. Ajánljuk fogyókúrázóknak, akik mindent meg akarnak tenni a siker érdekében. A konjac tészta (triple zero pasta) elkészítése nagyon egyszerű még azok számára is, akik a konyhában nem mozognak otthonosan. Főzést nem igényel, csak melegíteni kell.

triple zero pasta gyári csomagolás

A lassan felszívódó szénhidrátok az egészséges életmód és a diéta egyik alappillérei. Mostanában sokszor elhangzik az a téves állítás, hogy kerülni kell a szénhidrátokat. Pontosítsuk ezt az állítást azzal, hogy válogassuk meg milyen szénhidrátot fogyasztunk és milyen mennyiségben. A diéta alatt a szénhidrátok túlzott kerülése egy idő után visszaüthet, ha folyamatosan csak éhezünk. A megfelelő szénhidrát bevitelhez szeretnénk segítséget nyújtani az alábbi lassan felszívódó szénhidrátok listájával a teljesség igénye nélkül.

Lassan felszívódó szénhidrátok

2018.08.30 07:25

A fehérje diéta nem az önsanyargatásról és az ételek megvonásáról szól. Az egész egy hosszú folyamat kezdete, mely életmódváltással is kell, hogy járjon. Először azt kell eldöntened, hogy képes leszel -e életmódot is változtatni. Elég erős vagy –e ahhoz hogy kitarts az álmaid, céljaid mellett.

diéta