Termékek
Tanúsítvány
Árukereső, a hiteles vásárlási kalauz
Termékajánló
Szimpatikusak vagyunk?
Iratkozz fel.

Szellemi, fizikai frissesség

Főkategória >Vitaminok és ásványi anyagok >Szellemi, fizikai frissesség

Sorrend:


Mikor van szükséged agyserkentő vitaminokra?

 

Minden bizonnyal te is voltál már úgy, hogy nem csak fizikailag, hanem szellemileg is kimerültnek érezted magad. Egy épkézláb gondolat sem jutott eszedbe, össze-vissza motyogtál, és ködösek voltak a gondolataid.

 

Nem csak a testednek, hanem az agyadnak is kellenek vitaminok, és ásványi anyagok a megfelelő működéshez. Ha nem biztosítod a szürkeállományod számára a szükséges nyomelemeket, akkor előbb-utóbb kimerülnek a raktárak, és a fentihez hasonló problémákkal szembesülhetsz.

 

A vitaminok és ásványi anyagok kiürülését persze külső tényezők is befolyásolják, amibe a  fokozott stressz is beletartozik. Ez például vizsgaidőszakban, vagy fokozott munkahelyi nyomás miatt is kialakulhat - így az ember gyakran teljesen széthullik agyilag. 

 

De melyek azok a vitaminok, amik hozzásegítenek a szellemi frissességhez?

 

Mik segítik legjobban a gondolkodást?

 

Vitaminok közül az alábbiakat érdemes szedni: C-, B-komplex, és D-vitamin. Az ásványi anyagokat, és nyomelemeket tekintve az agynak leginkább kalciumra, magnéziumra és cinkre van szüksége. 

 

Ugyanakkor "jó zsírok" is kellenek, mint az omega-3 - kvázi napi szinten, ez a zsírsav ugyanis rendkívül gyorsan kiürül, és a szervezet maga nem képes előállítani. 

 

Mik fokozzák még a szellemi frissességet?

 

Az aminosavak közül az l-glutamint az "agy táplálékának" is hívják - nem véletlenül, hiszen nagymértékben javítja a kognitív funkciókat.

 

A lecitin egy lipid, amelynek kulcsfontosságú szerepe van a kolin kialakulásában - ami az agynak egy egyfajta esszenciális B-vitamin.

 

A növények közül a ginseng az, ami javítja a koncentrációs képességet, ezáltal segít fókuszálni. 

 

Végül, de nem utolsósorban, érdemes néhány szót ejteni a koffeinről is - hiszen nem véletlenül indítják az emberek kávéval a napjukat. A koffein természetes éberség-fokozó, kitágítja az ereket, így segít oxigént juttatni az izmokba és az agyba.