Termékek
Tanúsítvány
Árukereső, a hiteles vásárlási kalauz
Termékajánló
Szimpatikusak vagyunk?
Iratkozz fel.

Komplex amino

Főkategória >Aminosavak >Komplex amino

Sorrend:


prev
next

Mire jók az aminosavak?

Ha testépítésbe, sportolásba fogsz, az első és legfontosabb, hogy fogyassz minél több és jobb minőségű fehérjét. A fehérje ugyanis nélkülözhetetlen az izmok megfelelő fejlődéséhez. 

 

Általánosságban elmondható, hogy egy átlagos fizikai aktivitású személy számára 1 gramm fehérje/kilogramm elegendő. Tehát egy 75 kilogrammos férfi számára napi 75 gramm fehérje javasolt. A sportolóknak azonban ennél többre van szükségük: aktivitástól függően 1,5-2 gramm/kilogrammra.

 

A fehérjéket pedig aminosavak alkotják: minél több esszenciális aminosavat tartalmaz egy fehérje, annál nagyobb a fehérjeértéke.

 

Esszenciális aminosavak alatt azokat az aminosavakat értjük, amiket az emberi test nem, vagy csak részben képes előállítani - ezért külső forrásból kell fedeznünk a napi szükségletet.

 

Ebből következik, hogy a nem esszenciális aminosavakat a test maga is képes előállítani.

A BCAA-aminosav

A BCCA-aminosavak úgynevezett elágazó láncú-aminosavak, amik három, különböző, nem esszenciális aminosavból állnak: leucin, izoleucin és valin.

 

Mivel az izomzat több, mint egyharmada BCAA-aminosavakból áll, így ez az egyik legkeresettebb, és leghatásosabb aminosav-kiegészítő a sportolók körében.

Mi az az aminosav komplex?

Az aminosav komplex - terméktől függően - különböző mennyiségű és számú aminosavat tartalmaz.

 

Ebben az esetben nincs “jó” vagy “rossz” termék, hiszen mindenki megtalálhatja a céljainak megfelelő táplálékkiegészítőt, attól függően, hogy:

 

  • Milyen fizikai aktivitással rendelkezik
  • Mit eszik
  • És mik a céljai

Ezek az amino komplex hatásai

Fehérjékre (és aminosavakra) nem csak izomépítés miatt van szükség; hiszen nélkülözhetetlenek a szervezet alapvető működéséhez. Éppen ezért hatással vannak a teljesítményre, a közérzetre, és az izomregenerációra is.

 

Összefoglalva tehát:

  • Segítik az izmok növekedését, regenerációját, és csökkentik a katabolizmust (izomleépítést)
  • Növelik a teljesítményt azáltal, hogy csökkentik az izmok savasodását
  • Energiával látják el az izomzatot
  • Segítik az izmok és az agy megfelelő oxigénellátását.