Termékek
Tanúsítvány
Árukereső, a hiteles vásárlási kalauz
Termékajánló
Szimpatikusak vagyunk?
Iratkozz fel.

Omega 3


Sorrend:


prev
12
next

Miért fontos számunkra az omega-3? 

Az omega-3 az egyik legismertebb esszenciális zsírsav. Mivel ezeket a szervezetünk nem képes önmagától előállítani, ezért külső forrásokból kell őket fedeznünk. 

Miben található omega-3?

A tengeri halakban, főleg az édesvízi pisztrángban, a tonhalban, a lazacban és a makrélában nagy mennyiségben található omega-3, így heti 3-4-szer ajánlott a fogyasztásuk. 

 

Ezenkívül az olajos magvakban (mandulában, pekándióban) is van, de kisebb mennyiségben. A hidegen sajtolt lenmagolaj azonban bővelkedik omega-3-ban, így jó alternatíva lehet a vegeterániánus, vagy vegán étrendet folytatóknak.

Milyen hatásai vannak? 

Az omega-3 zsírsavaknak igencsak szerteágazó, pozitív tulajdonságai vannak. Az egyik legfontosabb talán a szív- és érrendszerre gyakorolt jótékony hatás. 

 

A kutatók ugyanis megfigyelték, hogy azoknál a népcsoportoknál, ahol rendszeresen esznek halat, sokkal kevesebben halnak meg szívrohamban, vagy sztrókban. Ez pedig kétségkívül a megnövekedett omega-3 fogyasztásnak köszönhető. 

 

Ezenkívül segít megelőzni a depressziót, jó hatással van a lelki egészségre. Ennek egyik oka, hogy csökkenti a krónikus gyulladást a szervezetben, ami részben a fent említett depresszió kialakulásában is szerepet játszik. 

 

Nagyban segíti továbbá a szellemi munkát és frissességet. Kutatások bizonyítják, hogy azok, akik rendszeresen fogyasztanak omega-3-at, sokkal jobb feladatmegoldó-képességgel rendelkeznek. Ezt azzal magyarázzák, hogy a zsírsav segíti az agyi idegpályák közti ingerületátvitelt, és kommunikációt.

 

Az omega-3 serkenti a kollagén képződést, így jót tesz a bőrnek, és erősíti az immunrendszert is.

Így szedd az omega-3-at!

Az embernek nem mindig van lehetősége halat venni, az olajos magvak túlzott fogyasztása pedig hosszú távon elhízáshoz vezethet. Éppen ezért az omega-3-at hal- és lenmagolaj kapszula formájában is fogyaszthatod.

 

Mennyi szükséges belőle? 

Körülbelül napi 500-1000 mg omega-3 fogyasztása ajánlott.

Okoz-e valamilyen tünetet az omega-3 hiánya?

Ha az alábbi tünetek közül egyidejűleg több is fennáll, érdemes omega-3 hiányra gyanakodni. 

 

  • Látásromlás
  • Ködös agy, nehéz gondolkodás
  • Fáradtság, depresszív érzés
  • Gyenge immunrendszer
  • Bőrproblémák (pattanások, mitesszerek, ekcéma)
  • Emésztési problémák
  • Magas koleszterinszint