Termékek
Tanúsítvány
Árukereső, a hiteles vásárlási kalauz
Termékajánló
Szimpatikusak vagyunk?
Iratkozz fel.

Italok


Sportitalok, italok

Izotónioás sportitalok, energiaitalok, fehérjeitalok sportolóknak, testépítőknek.


Sorrend:


prev
12
next

Miért van szükségünk sportital fogyasztására?

A sportitalok célja, hogy az intenzív igénybevétel során vesztett ásványi anyagokat pótolni tudjuk. Az izotóniás italokat elsősorban élsportolók számára fejlesztették ki, káliumot, magnéziumot, kalciumot és cinket tartalmaznak. Található bennük szőlő- vagy gyümölcscukor is, amik lassan emelik a vércukorszintet, így kiválóan alkalmasak a rendszeresen sportolók számára.

A sportitalok az egyik legjobb folyadékpótlónak számítanak, hiszen összetételük révén képesek a szomj oltására. A bennük lévő ion nyomás azonos a szervezet alapvető ion nyomásával, így ideális kiegészítők a nagy igénybevételű edzések mellé.

Milyen gyakran fogyasszunk sportitalt?

 

A sportitalok nagyszerűek lehetnek elsősorban intenzív edzések során, versenyeken, beltéri edzések alkalmával vagy olyan esetekben, amikor fontos számunkra, hogy teljesítményünket tartani tudjuk.

Miben segítenek a sportitalok?

 

A sportitaloknak elsősorban a folyadékpótlásban van nagy szerepük. Az edzések során sok folyadékot veszítünk, ami rontja a teljesítőképességünket. Ebben van nagy szerepe a sportitalnak, ami pótolja az izzadás során vesztett folyadékmennyiséget, ezzel javítva a teljesítményt és biztosítva a regenerációt.

A sportitalok segítenek pótolni a mozgás során vesztett szénhidrátokat és energiákat is. Az energiapótlás azért is fontos, mert hiányában fáradékonyabbak leszünk, lassul a koncentráció és az immunrendszert is gyengítheti.

A harmadik legfontosabb szerepe a sportitaloknak az ásványi anyagok pótlásában van, amik nélkülözhetetlenek az izmok működéséhez. Ezek közül a nátrium és a kálium pótlása a legfontosabb, melyek hiányában izomgörcsök és összehúzódások lépnek fel.

Mikor fogyasszunk sportitalt?

A sportitalokat edzés előtt, közben és után is fogyaszthatjuk, különbség csupán a bevitt mennyiségben van. Ha edzés előtt szeretnénk feltölteni energiaraktárainkat, a mozgás megkezdése előtt 1 órával fogyasszunk belőle.

Ha hosszútávú edzés, vagy verseny során van rá szükségünk, úgy óránként 0,75-1 liter mennyiséget vigyünk be a szervezetünkbe. Sportolás után pedig már pár percen belül elkezdhetjük a folyadékpótlást, mert immunrendszerünk ilyenkor nagyobb veszélynek van kitéve.