Termékek
Tanúsítvány
Árukereső, a hiteles vásárlási kalauz
Termékajánló
Szimpatikusak vagyunk?
Iratkozz fel.

Szépségvitamin


Sorrend:


prev
next

Mik azok a szépségvitaminok?

Szépségvitaminoknak a vitaminok specifikusabb "vállfaját" nevezzük. Picit egyszerűbben megfogalmazva: azokat a vitaminokat hívjuk így, aminek a célja például az, hogy:

 

  • fénylő hajat varázsoljon
  • megállítsa a hajhullást és/vagy serkentse annak növekedését
  • erősebb legyen tőle a körmöd
  • szép legyen tőle az arcbőröd

 

Habár a vitaminok fogyasztása sokat számít (hiszen a kalcium-, vagy cink-hiány következtében például gyenge lehet a körmöd, hajad), ugyanolyan fontos az egészséges étkezés és a rendszeres mozgás is. Ezek együttes hatása fogja ugyanis meghozni azt az eredményt, amit egyébként a szépségvitaminoktól elvárnál.

Mit tartalmaznak? 

A szépségvitaminok nagyobb mértékben ásványi anyagokat, kisebb mértékben pedig vitaminokat tartalmaznak. Magára a kérdésre egyébként nem lehet egzakt választ adni, hiszen attól függ, miért szeded a vitamint.

 

A haj-és körömerősítő vitaminok rendszerint cinket, valamint A-, és B-vitaminokat (B1-et, B2-t, B5-öt, B6-ot, valamint niacint, és biotint) tartalmaznak. 

 

A bőrfeszesítők pedig a B-vitamin mellett hialuronsavat és kollagént. 

Szépségvitaminok pattanásos bőrre

A pattanásos arcbőr általában egy belső gyulladástól jön létre. 

 

A cink például remek gyulladáscsökkentő, így a cinktartalmú készítmények fogyasztása elengedhetetlen.

 

Ugyancsak fontos, hogy sok "jó zsírt" fogyassz: ezek általában a halakban is megtalálható omega-3 és omega-6 zsírsavak.

 

A fentieken kívül az E-, és az A-vitamin lesz a segítségedre a pattanásos bőr leküzdésében. 

 

Az előbbi szintén csökkenti a gyulladást, és segít az arc rehidratációjában, az utóbbi pedig lassítja a bőr öregedését és a eltünteti a mélyebb ráncokat. Ráadásul a tág pórusok ellen is jó, ami gyakori a pattanásokra hajlamos arcbőrűek esetében.

 

Ahhoz, hogy a pattanások elmúljanak, a vitaminok szedése mellett érdemes elhagynod az ún. junk foodokat. Ezek többek között a klasszikus gyors-, szénhidrátban és transzzsírban gazdag ételek, és a cukros üdítők.